Træpiller
anders majland
2005-08-16 07:56:55 UTC
fut dk.teknik.energi
fyrop.dk skal have 1.550 kr/T - leveret og inkl. moms
Har lige bestilt hos en lokal (http://www.stoker-braendsel.dk/) - 4ton 8mm
piller i 25kg sække på paller til 1475kr/ton leveret (der er kun 5km).

Sidste og forrige år købte jeg mest hos biofyr.dk der leverer med fragtmand
(nemt da han så kan bakke hen til garagen og sætte dem ind direkte med en
pallevogn). Men den lokale tager en plade med selvom han losser med kran kan
det køres ind med en pallevogn.

Første gang var jeg også lidt nervøs med at forudbetale til biofyr - Det er
jo lidt mange penge at sætte ind på en fremmed mands bankkonto :-)

Prisen er stort set den samme som lokalt, men jeg har fået lidt blandet 6 og
8mm fra biofyr uden at han har gjort opmærksom på det. Begge dele har dog
brændt ok, selvom 6mm pillerne var noget mørkere end 8mm pillerne

Skal det være billigere skal man vist selv importere fra østeuropa og være
nogen til at dele 24ton og selv kunne losse en lastbil....
H.S.
2005-08-16 16:49:08 UTC
Post by anders majland
[...]
Jeg har lige fået pris fra tmspåner der hed 4x836kg inkl. levering og moms
Ialt kr. 5.150,- og det er 6mm piller, som normalt at lidt dyrere end 8mm
pillerne.

Det er 1288 kr pr ton, leveret og inkl moms, dét synes jeg faktisk var
billigt.
og da det er svenske piller, må de jo være af en ok kvalitet.
anders majland
2005-08-16 18:36:35 UTC
Post by H.S.
[...]
Øeh - ifølge min regnestok er det nu 1540kr/ton

Så det ser meget ud til at markedsprisen pt er lige omkring 1500kr/ton ...
Jeg har ikke den store erfaring da jeg kun har boet her i 3år men jeg har
betalt mellem 2000 og 1530 og det er blevet billigere med tiden. Første
sæson i snit 1990kr/ton, Anden 1759kr/ton og 1560kr/ton sidste vinter og det
ser ud til at jeg kan spare yderligere ~700kr iår ved at handle 8ton lokalt
(leveret ad 2 omgange og i håb om at prisen ikke stiger midt på vinteren når
jeg vil have andet læs) :-)
Tomas Jensen
2005-08-16 18:51:33 UTC
Post by H.S.
[...]
jeg får det nu til, at du har givet omkr. kr 1.540 pr. ton, men det er
vist deromkring prisen ligger nu.

Har lige selv lokalt købt et restparti - 7 tons indblæst i silo til
1000.- + moms - lidt smuld i, men det skal nu nok brænde til den pris.

Tomas
Lars
2005-08-17 10:44:21 UTC
Post by anders majland
fyrop.dk skal have 1.550 kr/T - leveret og inkl. moms
Har lige bestilt hos en lokal (http://www.stoker-braendsel.dk/) - 4ton 8mm
piller i 25kg sække på paller til 1475kr/ton leveret (der er kun 5km).
Nu ved jeg ikke lige helt hvor I bor/skal bruge pillerne,
men jeg har lige købt nogle lokalt (i nærheden af Holstebro) til 1000,-kr
/tons incl. moms, pillerne er hentet i østen, men jeg tror brændværdien er
OK, i hvertfald set i forhold til prisen.

MVH Lars
anders majland
2005-08-17 15:33:41 UTC
Post by Lars
[...]
Yep en ganske god pris - Er det løs vægt , sække eller ?

Desværre har jeg ikke selv en bil der lige kan tage 4ton piller (stor us
pickup truck ville ikke være ringe :-) og jeg har 70km til holstebro... Så
jeg er nødt til at kigge efter piller der kan leveres. De fylder også at
have stående så jeg har valgt at tage mit forbrug ad 2 omgange.... Men havde
jeg i mandags hørt om pillerne i holstebro kunne det godt være at jeg havde
været intersset i 8 ton til den pris :-) Selv med transport skulle det jo
nok kunne hænge sammen ....
Lars
2005-08-17 17:03:23 UTC
Post by anders majland
Post by Lars
[...]
Prisen er afhentet i big-bags (ca. 800-900 kg/sæk)
Kan selvfølgelig også afhentes løs, så skærer de bare sækken op for dig.

MVH Lars