gasvandvarmer
Hans-Henrik Andresen
2006-06-13 15:15:09 UTC
Hejsa

Til vores sommerhus - (og måske til vores helårshus)overvejer jeg
gasvandvarmer - gennemstrømsvarmer.

Jeg har i dag en el-vandvarmer i sommerhuset, det er da også godt nok,
men mon ikke det er noget billigere med gas (vi bruger ca. 15 kw/døgn, 2
voksne + et barn på 9 mdr.) ?

Vi skal alligevel have udskiftet elkomfuret til gas, og derfor have en
vvs-mand ud, så kan han jo lige trække gas til vandvarmer samtidig.

nogen kommentare....

Og hvor finder jeg en billig gasvandvarmer ?

/HHAndresen
Is
2006-06-13 20:37:35 UTC
Post by Hans-Henrik Andresen
[...]
Hvorfor ønsker du at skifte ?

er det prisen, eller fordi en gennemstrømmer aldrig bliver tom ??

Jeg mener 1 kg flaskegas svare til 12,7 kw/t. Jeg fandt en tømmerhandel der
solgte 11 kg gas for 154 kr (mener det er billigt) det er en pris på ca 1,15
kr/kwt

El er ca 1,60 kr/kwt - den er så tilgængæld leveret :-)

--
Med venlig hilsen
Erik Isager
Hans-Henrik Andresen

Erik Isager
Max
2006-06-14 06:32:38 UTC
Hej
tømmerhandel der solgte 11 kg gas for 154 kr (mener det er billigt)
det er en pris på ca 1,15 kr/kwt
Bilka sælger vel den flaske til under 140 kr.

Mvh Max
Sten Bo
2006-06-15 08:55:27 UTC
"Is" <***@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:448f21fd$0$15789$***@news.sunsite.dk...
,
Jeg mener 1 kg flaskegas svare til 12,7 kw/t. Jeg fandt en tømmerhandel ,
,

http://www.bp.com/faq.do?categoryId=3000136&contentId=3000306#1

Hvor mange kWh svarer 1 kg flaskegas til?
1 kg gas svarer til 13,95 kWh
Sten Bo
2006-06-15 08:58:51 UTC
Post by Sten Bo
,
[...]

Men så er der forresten også de andre gasser - find brændværdien her
http://www.formel.dk/energi/nyttige%20energital.htm
Is
2006-06-15 16:54:28 UTC
Post by Sten Bo
Post by Sten Bo
,
[...]
Hvordan kommer du til det ??

46 GJ/tons ~
46 MJ/kg
46 / 3,6 = 12,7 kWh

--
Med venlig hilsen
Erik Isager
Brian
2006-06-16 21:10:39 UTC
Post by Is
Post by Sten Bo
Post by Sten Bo
[...]
Det gør _han_ jo heller ikke, men derimod BP - en pålidelig kilde vil jeg
mene?
Is
2006-06-17 13:48:56 UTC
Post by Brian
Post by Is
Post by Sten Bo
Post by Sten Bo
[...]
Det er så åbenbart ikke ligemeget hvilken gas man vælger !!

http://www.statoil.com/mar/svg01185.nsf/docs/lpg-detrenealternativ/$file/Pro
pan.pdf
Uffe Ravn
2006-06-17 22:25:41 UTC
Post by Is
Post by Brian
Post by Is
Post by Sten Bo
Post by Sten Bo
[...]
Post by Is
pan.pdf
Nu består flaskegas jo også af en blanding af Propan og Butan-gas

Mvh. Uffe Ravn